N

NĚKOLIKANÁSOBNÉ OPRAVY KERAMICKÉHO MŮSTKU

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o rady při řešení několikanásobné opravy keramického můstku bez úspěchu. Jsem klientem společnosti poskytující služby v oblasti výroby lékařských a dentálních nástrojů a potřeb a poskytování zubní péče veřejnosti. Společnost mne v minulosti zaujala jako perspektivní společnost v péči o můj chrup. V březnu roku 2017 mi nejmenovaná společnost započala s výrobou keramického zubního můstku. Zhruba okolo 12ti měsíců od implantace mi při činnosti související s používáním chrupu, z ničeho nic ulomila část implantované keramické náhrady jedničky vpravo nahoře. Odlomenou část keramiky se podařilo nepozřít. Po návštěvě ordinace bez předešlého objednání mi tuto odlomenou část keramického můstku zpětně přilepili. Po zhruba půl roce od první opravy došlo k druhému, opětovnému odlepení již zmíněné části můstku, opět jsem byl přijat bez objednání, ulomená část již nebyla lepena, byla nanesena nová keramická hmota na chybějící část můstku. První dvě opravy prováděla MUDr., dcera majitele společnosti. Ke třetímu odlepení došlo zhruba mezi ½ a ¾ roku od druhé opravy. Při třetí opravě byl zvolen jiný postup, bylo provedeno opískování kovové části můstku a opětovně přilepena ulomená část keramického můstku, tuto část opravy prováděla zaměstnankyně společnosti MDDr. Po 2,5 měsících od třetí opravy došlo opět k odlepení nalepené hmoty, tedy již po čtvrté. Bohužel tato čtvrtá oprava nebyla řešena operativně, nýbrž po objednání za zhruba 7 týdnů. Opravu provedl majitel zubní kliniky MUDr. Následně za tuto opravu požadoval uhrazení částky 1100 Kč s DPH, dle jeho slov za použitý nanesený materiál, práci prý udělal zdarma. Asi za šest dní od čtvrté opravy s použitím prý nejlepšího materiálu, došlo opět k odlepení. Operativně jsem osobně navštívil pana MUDr. a majitele v jedné osobě a to dle dřívější domluvy. MUDr. pan majitel kliniky provedl již pátou opravu, opět stejným způsobem, tj. nanesením nové části keramického implantátu na kovový můstek, dle jeho slov, nejkvalitnější hmoty, kterou v ordinaci měl. Následně mne informoval, pakliže se bude i nadále opakovat odlepení, již bude kovový můstek nutno rozřezat a tato další oprava prý půjde kompletně na moji odpovědnost i náklady. Protože keramický můstek jako výrobek, je již dávno po záruce. Dle jeho slov, můstek strhávat nechce, prý ani omylem, protože je uchycen i na čepech, které by se stržením můstku poškodily v uchycení a to on si tu odpovědnost na sebe vzít nechce. Dne 12.12.2020 po kýchnutí došlo k opětovnému odlepení zubní náhrady, telefon na klinice nikdo nezvedal do 30.12.2020. Osobně jsem se nemohl objednat z důvodu osobní karantény a nouzového stavu ve společnosti. 31.12. jsem byl telefonicky objednán na již šestou opravu na 27.1.2021. Dne 25.1 2021 jsem byl krátkou textovou zprávou – SMS upozorněn na účast dne 27.1.2021, ale za deset minut přišla další SMS, že na sjednaný den a čas nemám chodit a že se má účast mění a nově se stanoví na den 22.2.2021 na 13:00 hod. Ulomená keramická část byla tedy již pětkrát opravována. Domnívám se, že je opakovaně prováděna oprava bez zjišťování příčiny opakujících se upadávání části implantátu. Dle vyjádření lékaře-majitele kliniky, se 100%ní přesností lze vyloučit pochybení při samotné výrobě zubní náhrady (ať už dodržení čistoty nebo použitých materiálů) a také její usazení a implantace do dutiny ústní jeho zaměstnanci-lékaři. Černá část kovového můstku je v místě chybějící keramiky nevzhledná (jednička vpravo nahoře) a je hodně viděna. Mě jako hudebníka a zpěváka hodně kompromituje. Keramické můstky mám vyhotoveny na horní i na spodní řadě zubů a náklady, které zdravotní pojišťovna ani částečně nehradila, dosáhly výše 126 000,- Kč. Jsem penzista, ročník 1947. Prosím o radu, jaké jsou možnosti nápravy, jaké jsou možnosti zlepšení, nejlépe eliminace stávajícího stavu. Co mohu a nemohu požadovat od zubní kliniky. Jsem povinen hradit další zubní činnosti? Neměla být po třetí vadě stejného charakteru vrácena uhrazená finanční hodnota za keramický můstek, jako za výrobek podle zákona č. 22/1997 Sb., v platném znění a nebo měla být prováděna oprava jiným spolehlivějším způsobem? Na závěr bych jen přidal, že jakákoliv komunikace s majitelem kliniky je vypjatá, neústupná a pro mě stresující. Děkuji Vám za Váš čas, Vaši radu i podporu S přáním pěkného dne

Dobrý den,

moc mě mrzí Vaše situace. Ideálním řešením by bylo odhalit příčinu opětovného poškození náhrady a její odstranění. Pokud se nedokážete s Vašim zubařem dohodnout na řešení Vašeho problému, můžete se obrátit na Českou stomatologickou komoru, která může celou věc prozkoumat (https://www.dent.cz/kontakty/stiznosti/).

MDDr. Matúš Šovčík

Zubní lékařství jsem vystudoval na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy a svému oboru jsem zcela propadl, takže jsem se v letech 2014-16 účastnil jako školitel projektu Nechci kazy, který se věnuje prevenci kazů a výuce čištění zubů pro děti v mateřských školách a jejich rodiče a učitelky.   S klienty se rád pobavím anglicky nebo německy a ve volném čase sportuji a věnuji se programování.
Zpět
Chcete dostávat emailové novinky?