O

Otok po podání anestezie

Celý víkend mě pobolíval zub, tak jsem šla na pohotovost. Po anestezii mam otok obličeje co se mi ještě nikdy předtím nestalo. Vyvrtali mi plombu, vyčistili, ničím nezadělali. Na druhý den jsem šla ke své zubařce a paní zubařka mi vyčistila kanálek ​​a dala náhradní vložku. Divila se, že mi na pohotovosti ničím nevyplnili zub! Řekla, že otok může být způsoben zubem, ale neřekla, že bych měla zánět. Dostala jsem antibiotika Augmentin, zatím výsledek lepší o jeden stupeň. Stále mám oteklý obličej a už se mi objevuje modřina, tvář je na dotek tvrdá, bolavá, mám strach že mi to nezmizí. Co s tím dál? Ďakujem pěkně, myslím, že mi ten zubař na pohotovosti nějak špatně napíchl.

Dobrý den, pokud otok nastal bezprostředně po podání anestezie, příčinou bude poraněná céva a následně vzniklý hematom (modřina). Antibiotika jsou na místě, protože případná infekce hematomu je závažná komplikace. V den vzniku hematomu by se mělo místo chladit, aby byl otok co nejmenší. Od druhého dne je dobré místo prohřívat (soluxovou lampou, hřejivým polštářkem), díky čemu se urychlí vstřebání hematomu. Otok by měl postupně vymizet. Pokud by se Váš stav zhoršil, dostala jste teplotu, stížilo se Vám otvírání nebo by polykání a otvírání by bylo bolestivé, okamžitě navštivte svojí zubní lékařku.

MDDr. Matúš Šovčík

Zubní lékařství jsem vystudoval na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy a svému oboru jsem zcela propadl, takže jsem se v letech 2014-16 účastnil jako školitel projektu Nechci kazy, který se věnuje prevenci kazů a výuce čištění zubů pro děti v mateřských školách a jejich rodiče a učitelky.   S klienty se rád pobavím anglicky nebo německy a ve volném čase sportuji a věnuji se programování.
Zpět
Chcete dostávat emailové novinky?